Sunday, January 30, 2011

Perlukah Anda Gunakan Shampoo dan Conditional dari brand yang sama?


Seperti kebiasaan, pagi-pagi aku akan bukak paper online, facebook, and magazine online ( jimat giloss ). Menarik untuk dikongsi bersama adalah tentang "should I use the same brand of shampoo and conditioner?
Dah lama aku rasa macam 'boleh ka campur-campur shampoo brand lain, conditioner brand lain? maka hari ni terjawab la sudah.



Q : Should I use the same brand of shampoo and conditioner?

A : Not necessarily. Feel free to mix and match — just choose formulas with the same style goals,  says trichologist Philip Kingsley. They are usually formulated with similar key ingredients (moisturizers in curl enhancers, silicones in smoothing formulas), allowing them to play nice in your hair.

source : cosmopolitan.com

So, ladies jom mix and match shampoo dan conditioner. Aku pon baru nak bereksperimen ni. ingatkan dulu tak boleh campur. Tapi jangan lupa kena tengok jugak formula dia. tapi pendapat aku benda-benda macam ni kena bereksperimen. kalau agak-agak pakai tu rambut gugur ka,kulit kepala gatal ka maka tidak la bersesuaian brand tersebut di gabungkan.

Regards,

2 comments:

  1. antara benda yg aku masih blur: penjagaan rambut.
    kesannya, rambut aku kering n rosak skit kot.

    haha

    ReplyDelete

Feel free to comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...