Tuesday, January 19, 2010

zaman kanak-kanak [1]


Just wanna share my obsession with da MOON !!
tak pelik cuma menjadi tabiat aku time kecik..

macam mana nak crita..
kecik2 kalo my bapak bawak keta fuhh punya la laju
cam nek roller coster beb..
n kalo travel malam slalunya bukak tingkap sebab best wooo kena angin memalam..
muka aku akan melekat kat tingkap..
n aku tengok..
perhhh BULAN tuh ikot aku!!!!
gile ah aku ada magic..
hebat
aku hebat
but i kept it as my biggest secret ever..
sebab aku rasa aku ada special power
hahaha xsnonoh betoi
imaginasi bukan men lagi...

bila aku masok maktb n blajar sal asas perkembangan kanak2
aku tersenyum hahahaa
itu aku waktu kecik2
yup terbukti aku normal hahaha


masa skolah rendah aku suka tgk sailor moon..
ala aku skolah kat kedah ari ahad skolah
xleh tgk
time cuti baru leh tgk
aku dah berangan dah aku ada tongkat sakti

'DENGAN KUASA BULAN AKAN MENGHUKUMMU...'

sampai mcm tuh pengaruh TV...








balik skolah slalunya aku sesorg ja kat umah...
mak bapak keja
abg akak skolah
aku HOME ALONE

balik skolah mak dah siap masak
aku makan ja
petang kalo lapaq tahan mamak roti

"MAMAK HUTANG YER ESOK MAK BAYAQ.."
tuh ayat besa aku r
aku pon beli la roti boh skaya sedap woo..
tora, jojo aku xlayan r..
aku beli benda2 yang berfaedah ja ngeh2
*mamak lam gambaq tuh bukan mamak sebenar ok..mamak aku lg ensem

perghh keciik2 dah pandai hutang dowhh..
hehe tp mamak tuh ngan aku memang bes fren r
kalo ujan aku siap buat air teh o panas kasi dia minum
baguih dak aku ...

tv pendidikan...si dia pernah praktikal kat situ hahaa lawak!

ha ada lagi balik skolah xtau nak wat apa aku layan TV pendidikan
hahaha
xleh blahh
dah cita tuh ja yg ada
time tuh ajaq pecahan pakai kuih apa tah yang ada bijan tuh

skolah rendah gak aku ada buku koleksi lirik lagu
ha jgn men gile...
aku ske BSB time tuh
nick Carter ensem woo..



masa skolah rendah gak pernah jadi gerhana matahari kalo aku xsilap la
skolah abis awal
adoi aku xtau la sapa yang mengong kata time gerhana RAKSAKSA kuar
aku bantai kayuh basikal hijau aku cam org gila
takot kena kejar ngan raksaksa..
bengong betol sapa yang gtau aku tuh...
agak2 r tipuuuuuuuuuuuuu
huaaa sadis...

ada lagi blik skolah aku ska beli laksa kat luar pagaq skolah nuh...
laksa bungkus lam plastik siap campur laksa n kuah then aku amek straw aku sedut ja mcm minum air
hahaha
laksa buang
gagaga apa hal la bengong sgt time kecik2 nih

p skolah kekadang aku nek basikal
warna ijau ada raga kat depan
perghh aku xsuka gila warna tuh
apakan daya bapak aku men beli ja
bukan nak tanya pon
huh
tp most of da time i jalan kaki la
sebab tayar basikal pancit malaih nak p repair
aku jalan kaki ati sonang
lalalalalaaalaaa....
sambil menyanyi....
kalo tinggal buku kat umah cam badot r lari balik umah
jauh la jugak umah aku tuh..
perghh sepantas kilat aku lari
caya la...

nih lagi terok
aku ada camping pengakap time tuh
aku dengan yakin packing barang..
bawak telor rebus


kuali
sume ah
jalan la kaki p skolah
lalallaa
nak camping konon...
sampai kat skolah aku menggelabah..
awat xdak org nih
lama aku tunggu xdak org jugak
HAIYAK rupanya camping batai aku sorg xtau
adeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
apa la nak jd ngan aku nih

haha sedikit sebanyak kisah waktu kecik..
banyak lg nanti nak pikir
amenda yang mengong2 aku pernah wat...

hurmmm...

2 comments:

  1. ang mmg bengong cikgu nisah!!!
    sng sgt kna pemenkan,,
    adalak raksasa nk kuaq,,bongek!!
    aku bc blk ni smpah aku nk ejek ang,,
    bli laksa sedut kuah saja,,
    p camping sowg2,,
    ades,,
    nila cikgu nisah,,

    ReplyDelete
  2. haha nama pon zaman kanak-kanak bluweks :p
    bangga dowh dengan zaman kanak-kanak aku hehe

    ReplyDelete

Feel free to comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...